תלמידים ומורים בתכנית השאלה תשפ"ד – ההרשמה תפתח ב-1 באוגוסט.  נא לא להרשם לפני תאריך זה.

"הדבר הכי חשוב בלימודים דיגיטליים הוא להפוך את התלמידים לפעילים"

המורה אורית אידלמן מתיכון עירוני א' לאומניות בתל אביב מתנסה בלימודים דיגיטליים מזה מספר שנים. על היתרונות הרבים של הלמידה באמצעות טאבלט

 אורית אידלמן היא מורה ללשון והבעה בתיכון עירוני א לאומנויות בתל אביב. כחלק מפרוייקט בית ספרי, זו השנה השניה שהיא משתמשת במערכת לימודים דיגיטלית ובספרי לימוד דיגיטליים. לאורית 21 שנות וותק בהוראה.

בשנתיים האחרונות, הטאבלט, כילקוט דיגיטלי, הפך לחלק בלתי נפרד מחיי כולנו מורים ותלמידים כאחד.

ללמידה באמצעות הטאבלט יתרונות רבים:

ראשית, הלמידה באמצעות הטאבלטים מגבירה את המוטיבציה ואת החשיבה הביקורתית של התלמידים. הם נחשפים לסביבת עבודה חדשה, לאפליקציות שונות, ליישומים חדשים, מתנסים בחיפוש מושכל באינטרנט, ואף מתרגלים עבודה שיתופית מול עבודה יחידנית.

שנית, הלמידה בחלקה נעשית מהבית. החומרים מאורגנים באייפד על פי מקצועות, וניתן לשוב ולקרוא את חומרי הלימוד השונים שנשלחו לתלמידים במהלך הלימודים. כמו כן, ניתן לגוון את ההוראה/למידה וללמוד את אותו נושא בדרכים שונות: ניתן ללמוד נושא בדרך המסורתית בעזרת טקסט, ניתן ללמוד דרך יישומים שונים וניתן גם ללמוד את אותו הנושא דרך סרטון וידאו.

בדרך זו הלמידה מעמיקה יותר ומעוררת עניין בקרב התלמידים. יתר על כן, ניתן לשלב גם משחקים לימודיים המעוררים מוטיבציה ורצון לפעול.

מניסיוני האישי הדבר החשוב ביותר הוא לגרום לתלמידים להיות פעילים ע"י מתן משימות מעניינות ומאתגרות. צריך לגרום לתלמידים להיות פעילים. האפשרויות לכך מגוונות, הנה מספר כלים ודוגמאות:

שימוש מצגות אינטראקטיביות

הנה דוגמא לשימוש במצגת בלשון בנושא הפועל שמפיץ משרד החינוך

במצגת מציגים חלק לימודי בו התלמידים לומדים עצמאית נושא מסויים במערכת הפועל, לאחר מכן התלמידים מאזינים לשיר ומזהים את הפעלים בשיר, ולבסוף התלמידים משחקים במשחק בו הם צריכים לזהות את הפעלים בניבים נתונים. בצורה זו יש רווח כפול גם למדו על הפועל וגם רכשו ניבים. את המצגת ניתן להקרין בכיתה וגם לשתף למדף הספרים של התלמידים.

Kahoot

אפליקציית לימוד באמצעות משחק. אפליקציה Kahoot אהובה מאוד על הילדים כיוון שכולם משחקים וכולם פעילים ומקבלים משוב

השתמשתי באפליקציה זו בנושא מערכת הפועל ובתחביר בעיקר כפעילויות סיכום. המשחק נותן תמונה מיידית על הבנת התלמידים את הנושא.

גוגל דוקס

התלמיד עונה על שאלון בו משולבים סרטונים, מצגות וכו'. למשל נושא שלימדתי דרך הגוגל דוקס הוא אמצעים רטוריים – התלמידים למדו את הנושא, צפו בסרטון והיו צריכים לאתר את האמצעים הרטוריים- הרבה יותר אטרקטיבי מלקרוא טקסט ולעשות את אותו הדבר.

מעוניינים לצרף את ביה"ס שלכם לתכנית השאלה דיגיטלית?
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד באותו הנושא